Landschapselementen verwerkt in gemeentelogo

De letter W is zodanig vormgegeven dat herkenbare elementen van de omgeving van de gemeente Waalwijk er in te herkennen zijn.
De horizontale, kronkelende blauwe lijn in het logo verwijst naar de rivier de Bergsche Maas die boven de gemeente stroomt.
De drie schuine lijnen verwijzen naar de 3 kernen van de gemeente Waalwijk (Waspik, Sprang-Capelle en Waalwijk). De situatieschets in het logo is bijna identiek aan de werkelijke situatie. De schuine lijnen die vertrekken vanuit de rivier verwijzen eveneens naar het ‘slagenlandschap’ die herkenbaar zijn voor het landschap van de gemeente Waalwijk.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

IMW Regio Tilburg krijgt een nieuw gezicht!

Het nieuwe logo symboliseert beweging, groei en vooruitgang. De letters i, m en w maken contact met elkaar en werken samen om het logo te creëren. Dit sluit aan bij de manier waarop IMW werkt. Ze geloven in de kracht van mensen en zijn ervan overtuigd dat iedereen kan blijven groeien. 

Logo GGZ Breburg

Licht na donker

Voor GGZ Breburg ontwiep ik dit tijdloze logo met klare lijnen. Het beeldmerk is een rondje waarvan de een zijde is omgeklapt. Daardoor zie je dat de achterzijde van het rondje vrolijk, fel gekleurd is. Zonneschijn na regen. Een positieve boodschap die cliënten met psychische problemen zeker kunnen gebruiken.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Corporate logo Siem RGB 300dpi
Logo Siem begeleiding RGB 300dpi

Nieuw logo voor coalitie hart van Brabant

De werkgroep communicatie van de Coalitie Hart van Brabant (bestaande uit (ASVZ, Amarant, GGZ Breburg, Het Werkt, Impegno, Prisma, RIBW Brabant, SMO Traverse, Sterk Huis en Thebe) nodigde me uit om het nieuwe logo, met de nieuwe naam Siem voor de Coaltite te ontwerpen.
De kleuren van de 10 partners zijn in het logo verwerkt.
Het oneindigheidssymbool staat voor de zorg die om de cliënt draait. Siem staat in een label, als zijnde een label dat de partners toevoegen aan hun scala aan diensten. Aan het logo kunnen extra labels gehangen worden, zoals het label Begeleiding. 

Elke wijk een eigen onderdeel

Voor de vinex locatie Meerhoven in Eindhoven heb ik het logo mogen ontwikkelen dat behoorde bij de imagocampagne. `

Meerhoven bestaat uit vijf rijken (de wijken) en elk rijk is vertegenwoordigd in de kroon in het logo.

De slogan “Leef je rijk” vindt aansluiting bij de namen van de verschillende wijken. Voor elk afzonderlijk ‘rijk’ heb ik een logo ontwikkeld dat gedestilleerd is uit het Meerhoven logo.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Logo met meerdere lagen

Leergeld richt zich op het voorkomen van sociale uitsluiting van kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen.
Voor Leergeld heb ik het logo en de huisstijl ontworpen. Het logo is in zijn geheel te herkennen als kroon: ook minder bedeelde kinderen kunnen zich door St. Leergeld rijk(er) voelen. Op een dieper niveau herken je in de witte lijnen mensfiguurtjes, die hand in hand staan. Dit symboliseert de slogan van Leergeld "Alle kinderen mogen meedoen, want nu meedoen is straks meetellen."
Ook kan je er nog kleurige tulpen in zien als symbool dat Leergeld een stichting is met punten door heel Nederland.
In opdracht van Het Inventief

Logo in evenwicht

Voor Libra Zorggroep heb ik een logo ontworpen dat volledig in balans is, zodat deze mooi aansluit bij de doelstelling van Libra: de klant zo volwaardig mogelijk kan deelnemen aan de samenleving en zo zelfstandig mogelijk kan leven. Libra Zorggroep biedt specialistische diagnostiek, behandeling en begeleiding aan volwassenen, kinderen en jongeren met een lichamelijke, cognitieve en/of auditieve beperking.
Voor de typografici onder ons: de weegschaal is opgebouwd uit leestekens!

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Empowering women

In opdracht van BLOOM maakte ik een tijdloos, strak en elegant logo. Daarnaast ontwierp ik een website in  en ebook in fraaie pasteltinten. Bekijk de site om een gevoel van de huisstijl te krijgen. Ook maakte ik een serie iconen die elk hun eigen betekenis hebben in het transformatieprogramma van Bloom.

Logo als verbindende factor

Verbinden met Zorg is een nieuwe onderneming, die bestaat uit twee dames: Anemone Bögels en Margo Weerts die nauw samenwerken en partijen wil ondersteunen bij het vormgeven van participatieve persoonsgerichte zorg in keten- en netwerkverband in de zorgsector.

De opdracht was om een overkoepelend logo te ontwerpen (Verbinden met zorg) en voor beide dames moest er een afzonderlijk logo uit gedestilleerd kunnen worden. Voor Anemone werd dat Allianties & strategie met het groen/turquoise/paarse kleurpalet en voor Margo Weerts werd dat Verbinden & vernieuwen met het roze/rode/paarse kleurpalet.

In opdracht van communicatiebureau Zuiver C.

Pay it forward

De gedachte achter het logo voor WIJ is pay-it-forward (PIF): het verlenen van een gunst aan elkaar, zonder dat die persoon daar geld of iets anders voor terug wil. Als dank kan deze persoon vervolgens ook weer een gunst verlenen aan iemand anders, enzovoorts. Op deze manier ontstaat er een positieve kettingreactie die (wanneer groot genoeg) de hele samenleving verbind.
WIJ is een netwerk van bijna 1.000 vrijwilligers, 50 medewerkers en 40 docenten. WIJ biedt ondersteuning op het gebied van persoonlijk advies, praktische hulp aan huis, bewegings- en ontmoetingsactiviteiten.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief

Empowerment

Voor Irresistible You heb ik het logo mogen ontwerpen. Sophie is lichaamstaal deskundige en helpt bedrijven bij het welzijn van hun medewerkers door bijvoorbeeld workshops of interim coaching. Zo werken ze samen aan duurzaam inzetbaarheid en een klant-en medewerkerstevredenheid.

Kijk ook eens op de website, die ik ook voor haar ontworpen heb: www.irresistibleyou.nl

Veelkleurige persoonlijkheid

Logo voor Vinkenvleugel Communicatie. Centraal staat het 'meer dan' (>) teken in dit logo, dat daarmee perfect aansluit op de slogan 'Meer dan communicatie'.
Daarnaast is de veelkleurigheid een weerspiegeling van Judith's vrolijke, bruisende karakter.
Kijk ook op de site van Judith, een ontwerp van mijn hand. In deze site is het zogenaamde parallax scrolling verwerkt. Met parallax scrolling kun je de illusie van diepte creëren op beeldschermen. www.vinkenvleugel.net.

Erfgoed Zusters Franciscanessen

De leden van de congregatie Zusters Franciscanessen Oirschot realiseren zich dat ze steeds ouder worden en op een gegeven moment niet meer in staat zijn om zelf hun verhaal door te vertellen.
Behalve toekomstbestendig moet het erfgoed natuurlijk ook herkenbaar zijn. Religie is doorspekt van symboliek. Zo word de hand met de vogel vaak met Franciscus geassocieerd.
Juist dit laatste beeld bleek het beste te passen bij wat de zusters willen nalaten. Hun erfgoed heeft nu de naam 'De weg van Franciscus', naar de weg die Franciscus zelf bewandelde om aandacht te geven aan anderen, de natuur en zichzelf.
Het beeld van de vogel en de hand is herkenbaar en toegankelijk voor de brede doelgroep aan wie de zusters hun erfgoed willen nalaten.
Neem ook eens een kijkje op de website www.franciscanessenvanoirschot.nl, die ook door mij is ontworpen.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Circle of Trust

Ontwerp een logo en huisstijl voor een coaching, advies en trainingsbedrijf. De naam Trust moest zowel als Trust (vertrouwen) gelezen worden, maar ook het woord Rust moest eruit springen.

Mieke Schonkeren gaat een persoonlijke relatie aan met haar cliënten. Ze werkt in een sfeer van rust en vertrouwen, vandaar de naam Trust.
Het logo verbeeld the circle of trust, waarin coach en cliënt samenwerken. Daarnaast verbeeld het (logo)patroon ook het cyclische van het leven.
Het kleurpalet is een heel persoonlijk kleurpalet, echt afgestemd op Mieke als persoon.

Eigenwijs logo

Opkop is een modische collectie beddengoed en bijpassende accessoires voor kinderen.

Helende handen

Logo voor Studio Liang, een studio voor heilzame massages.

Centraal staat de feniks, ook wel bekend uit de mythologie voor zijn herrijzenis uit de as. In de Chinese cultuur speelt de feniks ook een grote rol.

In de achtergrond staan twee handen die het helende en heilzame effect van de massages (shiatsu en rebalancing oliemassage) symboliseren.

Neem ook een kijkje op website www.studioliang.nl die ook door mij is ontworpen.

Cocktailbar Vesper Jordaan

Boutique Bar Vesper wilde graag een zwierig 'old-school' logo met een wereldse uitstraling. Vesper is gesitueerd in het hartje van de Jordaan en ze serveren er award-winning cocktails.

Sprookjesachtig logo

Voor Beum heb ik een sprookjesachtig logo mogen ontwikkelen. Beum is een werklocatie op het gebied van horeca van Amarant (zorginstelling voor mensen met een beperking). Beum ligt in een prachtig natuurgebied in de voormalige boswachterij Dorst. Toeristen en recreanten kunnen hier eten, drinken & genieten. Beum is Brabants dialect en staat voor bomen. Heel toepasselijk, want deze horecagelegenheid is gevestigd in de schuur bij een voormalige boswachterswoning, midden in de natuur. Deze schuur is een gemeentelijk monumentaal pand.

In opdracht van Uitzuid, interieurontwerp

Logo over-the-top

Logo voor Club Cobra in Zoetermeer. De opdracht was sjiek, goud, zwart, beetje over-the-top en spannend. Het logo moest op een zwarte (of veelal donkere) achtergrond gebruikt kunnen worden omdat het makkelijk over donkere foto's te plaatsen moet zijn.

06 - 51 13 84 82

heleenverhoevenontwerpt@gmail.com