Logo met meerdere lagen

Leergeld richt zich op het voorkomen van sociale uitsluiting van kinderen uit gezinnen met minimale financiële middelen.
Voor Leergeld heb ik het logo en de huisstijl ontworpen. Het logo is in zijn geheel te herkennen als kroon: ook minder bedeelde kinderen kunnen zich door St. Leergeld rijk(er) voelen. Op een dieper niveau herken je in de witte lijnen mensfiguurtjes, die hand in hand staan. Dit symboliseert de slogan van Leergeld "Alle kinderen mogen meedoen, want nu meedoen is straks meetellen."
Ook kan je er nog kleurige tulpen in zien als symbool dat Leergeld een stichting is met punten door heel Nederland.
In opdracht van Het Inventief

Landschapselementen verwerkt in gemeentelogo

De letter W is zodanig vormgegeven dat herkenbare elementen van de omgeving van de gemeente Waalwijk er in te herkennen zijn.
De horizontale, kronkelende blauwe lijn in het logo verwijst naar de rivier de Bergsche Maas die boven de gemeente stroomt.
De drie schuine lijnen verwijzen naar de 3 kernen van de gemeente Waalwijk (Waspik, Sprang-Capelle en Waalwijk). De situatieschets in het logo is bijna identiek aan de werkelijke situatie. De schuine lijnen die vertrekken vanuit de rivier verwijzen eveneens naar het ‘slagenlandschap’ die herkenbaar zijn voor het landschap van de gemeente Waalwijk.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Bouwen met houten blokken

Kinderen staan centraal bij Filios. Dat komt terug in de naam: ‘Filios’ is Latijn voor ‘kinderen’. Het logo en de huisstijl bestaan uit primaire vormen, houten blokken en verschillende kleuren. Dat staat symbool voor diversiteit en voor samen bouwen aan de beste toekomst voor ieder kind.

In opdracht van communicatiebureau Zuiver C.

Logo in evenwicht

Voor Libra Zorggroep heb ik een logo ontworpen dat volledig in balans is, zodat deze mooi aansluit bij de doelstelling van Libra: de klant zo volwaardig mogelijk kan deelnemen aan de samenleving en zo zelfstandig mogelijk kan leven. Libra Zorggroep biedt specialistische diagnostiek, behandeling en begeleiding aan volwassenen, kinderen en jongeren met een lichamelijke, cognitieve en/of auditieve beperking.
Voor de typografici onder ons: de weegschaal is opgebouwd uit leestekens!

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Logo als verbindende factor

Verbinden met Zorg is een nieuwe onderneming, die bestaat uit twee dames: Anemone Bögels en Margo Weerts die nauw samenwerken en partijen wil ondersteunen bij het vormgeven van participatieve persoonsgerichte zorg in keten- en netwerkverband in de zorgsector.

De opdracht was om een overkoepelend logo te ontwerpen (Verbinden met zorg) en voor beide dames moest er een afzonderlijk logo uit gedestilleerd kunnen worden. Voor Anemone werd dat Allianties & strategie met het groen/turquoise/paarse kleurpalet en voor Margo Weerts werd dat Verbinden & vernieuwen met het roze/rode/paarse kleurpalet.

In opdracht van communicatiebureau Zuiver C.

Sprookjesachtig logo

Voor Beum heb ik een sprookjesachtig logo mogen ontwikkelen. Beum is een werklocatie op het gebied van horeca van Amarant (zorginstelling voor mensen met een beperking). Beum ligt in een prachtig natuurgebied in de voormalige boswachterij Dorst. Toeristen en recreanten kunnen hier eten, drinken & genieten. Beum is Brabants dialect en staat voor bomen. Heel toepasselijk, want deze horecagelegenheid is gevestigd in de schuur bij een voormalige boswachterswoning, midden in de natuur. Deze schuur is een gemeentelijk monumentaal pand.

In opdracht van Uitzuid, interieurontwerp

Erfgoed Zusters Franciscanessen

De leden van de congregatie Zusters Franciscanessen Oirschot realiseren zich dat ze steeds ouder worden en op een gegeven moment niet meer in staat zijn om zelf hun verhaal door te vertellen.
Behalve toekomstbestendig moet het erfgoed natuurlijk ook herkenbaar zijn. Religie is doorspekt van symboliek. Zo word de hand met de vogel vaak met Franciscus geassocieerd.
Juist dit laatste beeld bleek het beste te passen bij wat de zusters willen nalaten. Hun erfgoed heeft nu de naam 'De weg van Franciscus', naar de weg die Franciscus zelf bewandelde om aandacht te geven aan anderen, de natuur en zichzelf.
Het beeld van de vogel en de hand is herkenbaar en toegankelijk voor de brede doelgroep aan wie de zusters hun erfgoed willen nalaten.
Neem ook eens een kijkje op de website www.franciscanessenvanoirschot.nl, die ook door mij is ontworpen.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Circle of Trust

Ontwerp een logo en huisstijl voor een coaching, advies en trainingsbedrijf. De naam Trust moest zowel als Trust (vertrouwen) gelezen worden, maar ook het woord Rust moest eruit springen.

Mieke Schonkeren gaat een persoonlijke relatie aan met haar cliënten. Ze werkt in een sfeer van rust en vertrouwen, vandaar de naam Trust.
Het logo verbeeld the circle of trust, waarin coach en cliënt samenwerken. Daarnaast verbeeld het (logo)patroon ook het cyclische van het leven.
Het kleurpalet is een heel persoonlijk kleurpalet, echt afgestemd op Mieke als persoon.

Eigenwijs logo

Opkop is een modische collectie beddengoed en bijpassende accessoires voor kinderen.

Helende handen

Logo voor Studio Liang, een studio voor heilzame massages.

Centraal staat de feniks, ook wel bekend uit de mythologie voor zijn herrijzenis uit de as. In de Chinese cultuur speelt de feniks ook een grote rol.

In de achtergrond staan twee handen die het helende en heilzame effect van de massages (shiatsu en rebalancing oliemassage) symboliseren.

Neem ook een kijkje op website www.studioliang.nl die ook door mij is ontworpen.

Cocktailbar Vesper Jordaan

Boutique Bar Vesper wilde graag een zwierig 'old-school' logo met een wereldse uitstraling. Vesper is gesitueerd in het hartje van de Jordaan en ze serveren er award-winning cocktails.

Elke wijk een eigen onderdeel

Voor de vinex locatie Meerhoven in Eindhoven heb ik het logo mogen ontwikkelen dat behoorde bij de imagocampagne. `

Meerhoven bestaat uit vijf rijken (de wijken) en elk rijk is vertegenwoordigd in de kroon in het logo.

De slogan “Leef je rijk” vindt aansluiting bij de namen van de verschillende wijken. Voor elk afzonderlijk ‘rijk’ heb ik een logo ontwikkeld dat gedestilleerd is uit het Meerhoven logo.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief.

Verleidelijk logo

Voor Irresistible You - Vrouwelijkheid, Verleiding en Relatieprikkeling heb ik het logo mogen ontwerpen. Sophie is verleidingscoach en geeft onder andere lezingen en coaching op het gebied van vrouwelijkheid, vrouwelijke kracht en verleiding. De opdracht was om een vrouwelijk, zacht en verleidelijk logo te ontwerpenen er moesten hartjes in verwerkt zitten.

Kijk ook eens op de website, die ik ook voor haar ontworpen heb: www.irresistibleyou.nl

Veelkleurige persoonlijkheid

Logo voor Vinkenvleugel Communicatie. Centraal staat het 'meer dan' (>) teken in dit logo, dat daarmee perfect aansluit op de slogan 'Meer dan communicatie'.
Daarnaast is de veelkleurigheid een weerspiegeling van Judith's vrolijke, bruisende karakter.
Kijk ook op de site van Judith, een ontwerp van mijn hand. In deze site is het zogenaamde parallax scrolling verwerkt. Met parallax scrolling kun je de illusie van diepte creëren op beeldschermen. www.vinkenvleugel.net.

Logo over-the-top

Logo voor Club Cobra in Zoetermeer. De opdracht was sjiek, goud, zwart, beetje over-the-top en spannend. Het logo moest op een zwarte (of veelal donkere) achtergrond gebruikt kunnen worden omdat het makkelijk over donkere foto's te plaatsen moet zijn.

Kijk ook eens op www.clubcobra.nl, de site heb ik ook ontworpen en gebouwd.

Pay it forward

De gedachte achter het logo voor WIJ is pay-it-forward (PIF): het verlenen van een gunst aan elkaar, zonder dat die persoon daar geld of iets anders voor terug wil. Als dank kan deze persoon vervolgens ook weer een gunst verlenen aan iemand anders, enzovoorts. Op deze manier ontstaat er een positieve kettingreactie die (wanneer groot genoeg) de hele samenleving verbind.
WIJ is een netwerk van bijna 1.000 vrijwilligers, 50 medewerkers en 40 docenten. WIJ biedt ondersteuning op het gebied van persoonlijk advies, praktische hulp aan huis, bewegings- en ontmoetingsactiviteiten.

In opdracht van communicatiebureau Het Inventief

06 - 51 13 84 82

Heleenverhoevenontwerpt@gmail.com